happy girl year 2023

Een nieuw jaar. Nieuwe kansen.
Laten we de sterren in de hemel dansen.
Een zoen, champagne en de beste wensen.
Omringd door zoveel lieve mensen.

Nieuwjaar

Vorige week is 2023 begonnen. We wensen jullie met heel de klas een oprecht gelukkig nieuwjaar!

Uit de ronde:

Edie had een kogelhuls gevonden.

Mirre: museum Tweede Wereldoorlog: ik ben naar een museum geweest in Mechelen. Ik vind het erg wat er allemaal in de wereld gebeurde vroeger. In het museum stond in een kastje een beertje dat ze terug hebben gevonden. De moeder werd opgepakt door de Duitsers en met de trein naar een kamp gevoerd. De mama maakte in dat kamp een beertje voor haar zoon in de hoop dat ze het op een dag echt aan hem zou kunnen geven.

Rosie: schelpen: ik ben op vakantie gegaan naar Normandië in Frankrijk en heb daar heel mooie schelpen gevonden.

zondag is Jolien naar de zoo van Antwerpen gegaan en heeft door een microscoop gekeken en heeft daardoor een bijzonder dier gezien.

Tekstenronde: verschillenden kinderen hebben een tekstje geschreven, we nemen je even mee.

Eleonora: zelfzorg 

Eleonora had een doos met verschillende briefjes over zelfzorg. We vinden het heel leuk dat ze dat met ons wou delen. De komende dagen kunnen we er onze eigen briefjes in steken en die dan aan elkaar voorlezen.



Abigails nieuwe tekst:

Er komt een nieuwe leerling in de klas genaamd........KLOP KLOP!!
Ah! Dat zal ze zijn. De juf doet de deur open. 'Hey Yasmine😀 wil je je misschien voorstellen aan de klas?' 'Uh , oké hoi, mijn naam is Yasmine ik ben 14 jaar en zat vroeger in de de school genaamd 'De puzzel', het was een moeilijke school, ik voelde me daar niet op mijn gemak en daarom ben ik hier.'

Edie's tekst:

Ik hou de deur open en Nala, mijn draak, stapt naar buiten. In stal 80 zie ik ook de deur opengaan en Lara komt naar buiten met haar donkerblauwe draak Luna. Lara is al mijn vriendin sinds de eerste dag dar ik hier was. Lara en ik lopen samen naar de opstijgplek. Het is een ronde cirkel van zand waar je makkelijk op kunt landen en opstijgen. Wij noemen het 'De Arena'.

Het is fijn om weer in de lucht te zijn. Warme zomerwind blaast in mijn gezicht en Lara en ik zijn de voorlaatste in de V-formatie waarin we vliegen. Mei, de Drakenmeester houdt haar hand omhoog en de draken gaan ik een cirkel zweven. Mei praat in haar radio, omdat de wind te hard waait om gewoon te praten. Ik zet het oortje van mijn radio aan en luister. 'Onze nieuwe taken zijn vooral extra rondhangen bij de grenzen. Ook zijn er vallen gezien, die waarschijnlijk zijn gezet door de Gouden Veer.'

HOOFDSTUK 9

Onze groep is in twee gesplitst en Lara en Gordon zitten bij mij. We hebben nog geen vallen gezien en de andere groep ook niet. We vliegen steeds dichter naar de rand van ons terrein. Dan horen we opeens de stem van Leo. 'Vreemd touwenwerk op twintig meter van de grens. Wij dalen nu. Over.' Niet veel later horen we Leo weer, maar onduidelijker. 'We zijn veilig geland. We zijn nu de vingerafdrukken aan het analyseren. Over.' Na nog ongeveer 5 min. hoor ik een andere stem door mijn oortje. 'Gordon aan groep twee. Verdacht landschap op drie uur.' De hoofden van Lara en ik bewegen bijna tegelijk naar rechts. 'Begrepen,' zeg ik. 'Landingsplaats op 10 meter.'

Vreemde materialen zijn tussen twee bomen gespannen. 'Dit zijn helemaal geen touwen,' fluistert Gordon. 'Dit zijn lasers.' 

Eleonora had een filmverslag over close gemaakt.



Dinsdag en donderdag hebben we gewerkt aan onze projectvoorstelling. Er begint al vorm in te komen😆.

We hebben aan het atelier inzoomen gewerkt:



 




Iedereen heeft een vakantietekst geschreven:




Tot gauw,
Abigail, Jolien en Eleonora

 

Reacties

Populaire posts