Uitstap naar de corres

We zijn op negen en tien maart naar de correspondenten gegaan. Hun school zag er helemaal anders uit als die van ons, dat was wel cool. De kleuterklassen zagen er spectaculair uit. We hebben veel ateliers gedaan. Je kon altijd iets anders kiezen en zo heb ik nieuwe dingen leren kennen zoals gravitrax. Daar kon je een soort van knikkerbaan mee maken. Micheline, de juf van de correspondenten, was super vriendelijk. De speelplaats was groot en mooi, er lag wel veel modder en dat was minder. Er was ook een super grote toren van kapla gebouwd. We hebben ook verstoppertje gespeeld over heel de school. De broodjes in de middag waren heel lekker. Ik denk dat veel mensen het wel een beetje spannend vonden maar iedereen kwam wel met een glimlach terug. Ik vond het een fantastische beleving. Het was wel heel spannend dus ik had niet zo goed geslapen. In twee talen spreken was ook vermoeiend, ook omdat je alles wil vertalen. Ik wil volgend jaar wel eens proberen om alleen bij een correspondent te gaan slapen omdat ik dan ook meer Frans kan.

Ik heb heel veel zin in volgend jaar.   


Loes



Pizza eten en lezen met klas Wout/Barbara                       Zoals jullie misschien al weten lezen we elke dinsdag en donderdag met de kindjes van klas Wout/Barbara. We doen dat om hun kansen te geven om beter te leren lezen. Ik heb zelf ook vroeger een leesmaatje gehad en ik vond dat zelf superleuk om daarmee te lezen. Ik ben blij dat ik dat nu ook met hen mag doen. Om ons te bedanken maakten ze pizza voor onze klas. Die hebben we lekker samen met hen gegeten. Surya




Programmeren met Geert



Geert kwam langs in de klas. Hij heeft verteld over programmeren. Wist je bijvoorbeeld dat er in je pc miljoenen programma's zitten die wij hem aanleren?

Hij heeft ons een spelletje laten spelen. Dat heette Lightbot. Wij moesten het robotje laten rijden en draaien en springen en onderweg moesten we hem ook lichtjes laten aansteken. Dit deden we met symbolen, zoals pijlen, lampjes springveren enz.

De levels werden steeds moeilijker. Je kon maximum 12 symbolen gebruiken, daarna moest je patronen vinden en die invullen in de p1/2. We werkten in groepjes en elk groepje kreeg een whiteboard. Daar moesten we de bewegingen op invullen die we dachten dat het robotje moest doen. Daarna mocht één groepje ingeven op de iPad wat zij hadden opgeschreven en keken we samen of het juist was. Soms waren er meerdere opties. Dan mocht er nog een groepje zijn oplossing invullen. Wij vonden het heel leuk.

Tjeu en Emil

Dode hoek

We gingen met de klas naar het politiekantoor.

Een politieagent legde ons alles uit over de dode hoek en toonden ook een filmpje. Dat duurde ongeveer 15 min.

Een dode hoek is een plaats waar een chauffeur je niet kan zien.

Dan gingen we naar de vrachtwagen waar de chauffeur nog eens uitlegde waar de dode hoeken exact lagen. We mochten ook zelf in de cabine gaan zitten achter het stuur om te ervaren wat de chauffeur wel en niet kan zien.

Er waren wel vijf of zes spiegels. Vanuit de vrachtwagen kon je echt goed 

zien waar de dode hoeken waren. We kregen aan het einde een brooddoos.

Ik vond het heel leuk om te leren waar de dode hoeken zijn en 

ook heel leerzaam. 

Het was een heel leuke ervaring.

Yoram




Eleonora



Reacties

Populaire posts