GESCHREVEN PRAATRONDE



Raamtekeningen


Op Facebook is er een groep die #quarantainetekeningen #qtregio Leuven heet. De bedoeling van de groep is om tekeningen te maken op je voorraam om je een beetje bezig te kunnen houden. Wij hadden een jaar geleden al van die glasstiften gekocht. En nu had iemand mijn papa uitgenodigd om in die groep te komen.

Dus hebben we vandaag (2 mei) op onze voordeur raamtekeningen gemaakt. We hebben in onze voordeur allemaal kaders van glas. Eerst hebben we alles afgemeten. Dan konden we beginnen met ons ontwerp want dat was nu even groot als de kader waar we eerst in zouden gaan tekenen. Na een halfuurtje was ons ontwerp klaar. Toen plakten we ons ontwerp langs buiten aan de glaskader. Nu konden we precies op de lijnen van ons ontwerp tekenen. Na een tijd was de eerste kader gevuld. We kregen nog allemaal ideeën dus begonnen we gewoon te tekenen op het raam. Op het einde moesten we de naam van de Facebookgroep erop zetten maar we waren langs de binnenkant aan het tekenen dus moesten we het in spiegelschrift schrijven. Het was best wel moeilijk.

Ik vond het heel leuk om te doen en ik vind het ook mooi geworden.

Irene

  Een beetje knutselen


Op een winderige quarantaine-dag wou ik mijn bureau eens opfleuren. Die was best saai en ik had niet genoeg plaats om er dingen in op te ruimen. Dus ging ik eens in de kelder kijken of er iets was dat ik kon gebruiken. Bijvoorbeeld: een kartonnen doos, houten latjes, potjes, een wijnkist. 

Ik had wijnkistjes gevonden. Gewoon uit hout vond ik ze maar niets en dus ben ik beginnen schilderen. De binnenkant wit bij beide kistjes, de ene aan de buitenkant roos en de andere in het blauw. Daarna zijn papa en ik ze aan de muur beginnen vastmaken. Eerst boorden we een gat, dan een plug erin en dan een vijs en daartussen de kist natuurlijk. Ik vond het maar niet genoeg en besloot nog een prikbord te kopen. Maar wat nog leuker is, is om er een zelf te maken. Dus papa en ik begonnen eraan. We pakten een plank en sneden die dan op maat. Dan plakten we onze kurkenverzameling erop met een groot lijmpistool en dan waren we klaar. Alleen nog ophangen. 😝😍😲. 

FLORA


Op weg naar Grez Doiceau
Zondag de 19de zijn we naar Grez Doiceau gefietst, naar Kim, een ex- collega van mijn papa. Kim heeft een webshop van planten. We fietsten er heen om een doel te hebben en om een plant te kopen. Tijdens de heenweg reden we door het bos en langs de “zoete waters”. Maar de heenweg was een hobbelige weg, en was zwaar voor mijn zus Leyre.
Voor de terugweg liet Kim ons een andere weg zien. Deze weg was langer maar minder hobbelig.
In het totaal fietsten we meer dan 50 km.

STAN



MOUNTAINBIKEN

Ik ben gaan mountainbiken met mijn broer en papa.
We zijn naar Bertembos geweest (dat is een bos in Bertem).
Er waren veel jumps en halfpipes.
Ik was al sneller dan mijn papa soms.
We hebben 25 km gefiets.
Mijn broer is hard gevallen zijn fitbit was kapot.
Als we thuiskwamen stonden er frietjes klaar.

EINDE!

Theo



Het bos

Ik ben naar Heverleebos gefietst met mama, papa, Miró en Gloria. We zijn dan in het bos gaan wandelen. En mijn mama had net een app geïnstalleerd die zegt welke plant, boom, beestje of bloem het is als je een foto ervan neemt. Toen we aan het wandelen waren, hebben mijn broer en ik een klein wedstrijdje gedaan: ‘de grootste dennenappel zoeken’. Mijn broer won, hij had een dennenappel van ongeveer 14cm. Toen we terug wandelden, was er een suuuuuuuuper mooi stukje. Maar het was eigenlijk heel de tijd mooi. In het begin was het niet zo druk maar hoe langer we aan het wandelen waren hoe meer mensen er kwamen. Dan zijn we terug naar huis gefietst. Ik vond het superleuk.

Bruna



Schommelavontuur

Ik ben de tweede week van de paasvakantie, op dinsdag, gevallen. Dat was op de schommel, allé van de schommel.
Ik was met mijn zus Loes aan het schommelen en ik stond recht om rapper te gaan. Ik schommelde hard, heel hard, maar mijn hand liet los en toen bengelde ik aan een touw. Ik probeerde mijn hand terug te pakken maar dat lukte niet. Mijn tweede hand liet ook los toen viel ik. Mijn zus zei dat ik een paar keer draaide met mijn lijf. Toen ik viel, deed mijn schommel nog een paar toertjes rond de paal van de schommel. Ik had nergens veel pijn maar wel een beetje aan mijn pols. Het begon harder en harder pijn te doen. De volgende dag was m’n heup stijf maar m’n hand deed minder pijn.
Nu voel ik er niks meer van en ik vond het toch een leuk avontuur!

Kaat
De barbecue

Op zondag hadden we gebarbecued met de buren. 
We hadden tijdens de dag al een voetpaadje voorbereid: met zand en een waterpot vol met glitter zodat je vol glitter hangt als je eruit komt. In de avond hadden we dan eerst gebarbecued en daarna was de opening van het ‘voedpaadjesbedrijf’. We hadden het echt gedaan met alles erop en eraan, ook met ticketjes en een poster. We hadden een heel toneeltje voorbereid met een rood lint voor de opening. En de baas (Oscar onze buurjongen) moest het rode lint dan doorknippen. Het was heel fijn en gezellig. In de avond hebben we dan ook nog eerst ons warm gesprongen op de trampoline en dan een avondduikje gedaan. 
Het was fantastisch. 

Mare

Reacties

Populaire posts